lördag, januari 06, 2007

Tele2:s IP-telefoni

Är det flera i Kungshamra som har problem med Tele2:s IP-telefoni?
Jag fick min dosa levererad igår, den fungerar inte alls ihop med den trådlösa routern och ibland fungerar dosan med väggutaget. Dåligt Tele2!

Sen säger de att om felet beror på en själv då kommer de debitera 650 kr plus moms vilket blir nästan 1000 kr för att rätta till problemet. Så man ska altså betala extra pengar om man är kund hos dem och deras utrustning är undermålig.

Skriv en kommentar om det är fler som har problem med deras IP-telefoni.

1 Comments:

Blogger Bianconeri said...

hahaha
jag kan bara säga så här. när det väl funkar så är det helt okej. men annars så skulle ja inte ha något emot att klaga överdrivet på tele2.

På vilket sätt får du det inte att funka?

Jag har gjort så att jag kopplat routern till bredbandsuttaget i väggen. och sen koppla jag telefondosan till en av nätverksuttagen i min router (netgear nånting). Hade också problem med mitt i början både med att få igång tramset + att dom försökte blåsa mig på pengar pga misstag som dom själva gjort (sagt upp mitt abbonnemang efter 1 vecka och skapat ett nytt vilket leder till straffavgift+ny startavgift).

11:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home